Κρίσεις πανικού μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτές

3

7 τρόποι για να μειώσεις το άγχος που τις προκαλεί  

 

Όσοι τις έχουν βιώσει μιλούν για έναν ισχυρό συνδυασμό αγωνίας και φόβου.  

Οι κρίσεις πανικού σου δίνουν την αίσθηση πως η  ζωή σου βρίσκεται σε κίνδυνο, ενώ στην πραγματικότητα δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο.  

Τί νιώθει ακριβώς κάποιος όταν εκδηλώνονται; 

  • Κίνδυνο  
  • Δυνατούς καρδιακούς παλμούς  
  • Φόβο 
  • Επικείμενο θάνατο  
  • Αίσθημα ζέστης  
  • Ταχυπαλμία 
  • Εφίδρωση 
  • Δύσπνοια 
  • Κοφτές ανάσες  
  • Ζάλη  
  • Ρίγος  
  • Πονοκέφαλο  
  • Πόνο στην κοιλιά  
  • Δυσκολία στην κατάποση 
  • Τάση για λιποθυμία  

Από μόνα τους τα συμπτώματα στις κρίσεις πανικού είναι τρομακτικά, σκέψου ο συνδυασμός τους τί προκαλεί στους ανθρώπους, που ζουν με αυτές.  

Ουσιαστικά είναι η απότομη εκδήλωση άγχους όπου ενεργοποιεί μηχανισμούς που θέτουν το σώμα και τις αισθήσεις σε εγρήγορση.  

 

 

 

 

Η απώλεια ελέγχου είναι παντελής και εκείνες τις στιγμές το άτομο πραγματικά υποφέρει, νιώθοντας αδύναμο. 

 Η απώλεια ωστόσο ελέγχου του δημιουργούν αίσθημα ανασφάλειας για το αν, πότε και που μπορεί να σου συμβούν καθώς  οι κρίσεις μπορούν να εκδηλωθούν ακόμη και στη διάρκεια του ύπνου.  

Τα νέα όμως είναι ευχάριστα, καθώς οι κρίσεις πανικού αντιμετωπίζονται, δίνοντας στο άτομο τη δυνατότητα να συνεχίσει τη ζωή του και να απαλλαγεί από το φόβο και την αγωνία. 

 Ακόμη να προσθέσουμε πως υπάρχει κάποιου είδους “παρεξήγησης” του όρου, καθώς  κάποιοι βαφτίζουν ορισμένα συμπτώματα άγχους κρίσεις πανικού.  

Δεν είναι έτσι.  

Οι κρίσεις πανικού περιέχουν ένα συνδυασμό συμπτωμάτων και οι ψυχογενείς πυλώνες τους έχουν τα θεμέλιά τους στο άγχος.  

 

 

Τί όμως προκαλεί μια κρίση πανικού; 

Αν και δεν γνωρίζουμε το μηχανισμό πρόκλησής τους παρόλα αυτά κανείς δεν αμφισβητεί πως υπάρχουν παράγοντες που είναι ευδόκιμοι για την εμφάνισή των κρίσεων. 

  • Παρότι το άγχος υποστηρίζεται πως ευθύνεται για την πρόκλησή τους, η αρνητική διάθεση είναι αυτή που μπορεί να τις προκαλέσει. Μια χρόνια αρνητική διάθεση είναι  ενισχυτική  για να εμφανιστούν οι κρίσεις. 
  • Περίοδοι υψηλής ψυχολογικής πίεσης.  
  • Περίοδοι κατά τις οποίες καλούμαστε να λάβουμε μια σοβαρή απόφαση ή να επιλέξουμε ανάμεσα στα πρέπει και θέλω.  

Εν κατακλείδι οποιαδήποτε πίεση ψυχογενούς χαρακτήρα μπορεί να πυροδοτήσει την αρχή των κρίσεων.  

Να σημειώσουμε ότι το άτομο πρέπει να απευθυνθεί αμέσως σε ειδικό, ώστε να βοηθηθεί να κατανοήσει τι του συμβαίνει και να το ξεπεράσει.  

Μερικοί άνθρωποι νομίζοντας ότι έχουν κάποιο σωματικό πρόβλημα, απευθύνονται σε γιατρούς, που διαπιστώνουν ότι δεν υπάρχει κάτι ανησυχητικό.  

Οι κρίσεις όμως είναι υπαρκτές και συνεχίζουν αγνοώντας χώρο και χρόνο και βάζοντας σιγά – σιγά χειρόφρενο στη ζωή του πάσχοντος, προκαλώντας κάποιες φορές και αγοραφοβία.  

Το άτομο αυξητικά περιορίζει τις δραστηριότητές του και εγκλωβίζεται στο σπίτι όπου νιώθει ασφαλής.  

Επίσης να τονιστεί ότι η μέση ηλικία έναρξής τους τοποθετείται γύρω στα 24 χρόνια, ενώ άτομα άνω των  

60  είναι απίθανο να εμφανίσουν.  

 

 

 

Πως μπορούν να αντιμετωπιστούν οι κρίσεις πανικού;  

Ναι αν μειώσεις τα επίπεδα του άγχους, τότε θα καταφέρεις να τις αντιμετωπίσεις.  

7 τρόποι να μειώσεις το άγχος  

 

#1 Το να συνεχίζεις να ζεις με τον τρόπο που ζούσες όταν άρχισαν δεν είναι καλή ιδέα.  

Θα σε βοηθήσει αν: 

  • Άλλαζες τη διατροφή σου 

Η σωστή διατροφή μπορεί να συμβάλλει στην μείωση της έντασης των κρίσεων. 

Η σωματική άσκηση  

Η άσκηση, το περπάτημα, η yoga η θεραπευτική γυμναστική μπορούν να βοηθήσουν πολύ αποτελεσματικά.  

Διάβασε κι αυτό: Yoga – Yogasthenics – Αθλητισμός https://mandala.gr/yoga-personal-aerial/ 

 

  • Βελτίωνες την ποιότητα του ύπνου  
  • Η ποιότητα του ύπνου εξαρτάται από το πόσες ώρες κοιμόμαστε και αν πραγματικά ξεκουραζόμαστε τις ώρες αυτές.  
  • Φρόντισε να πηγαίνεις μια σταθερή ώρα για ύπνο και να κοιμάσαι τουλάχιστον 7 ώρες.  

  Σε ενδιαφέρει:Αϋπνία 

 Το άγχος μπορεί να μειωθεί αν αφαιρέσεις από τη ζωή σου αρνητικές καταστάσεις όπως: 

  • Η κακή διατροφή  
  • Έλλειψη ξεκούρασης  
  • Η ένταση και η πίεση  
  • Εξαντλητική εργασία  

Πρόσεξε τα παραπάνω, δώσε τους τη σημασία που τους αρμόζουν και τα αποτελέσματα θα είναι θετικά εφόσον εγκαταστήσεις στη ζωή σου νέες συνήθειες.  

 

 

#2 Καθοδηγούμενος διαλογισμός  

Ο καθοδηγούμενος διαλογισμός θα σου δώσει τις απεικονίσεις που έχεις ανάγκη ώστε να μπορέσεις να χαλαρώσεις το νου και το σώμα και να αποκτήσεις τον έλεγχο, των σκέψεων και των συναισθημάτων σου. 

Οι ευχάριστες σκέψεις θα τονώσουν τα θετικά σου συναισθήματα και θα σε αποσπάσουν από τις αρνητικές.  

Επίσης θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις άριστα το φόβο που οι κρίσεις πανικού έφεραν στη ζωή σου.  

Ο διαλογισμός όταν ασκείται από ειδικό θεραπευτή μπορεί να σου προσφέρει λύση για να γίνουν παρελθόν όλες οι σκέψεις που σου προκαλούσαν ένταση και άγχος.  

  

 #3 Η μυϊκή χαλάρωση  

Ασκήσεις μυϊκής χαλάρωσης που θα γίνουν σε συνεργασία με  έναν έμπειρο θεραπευτή μπορούν επίσης να σε βοηθήσουν στην αντιμετώπιση των κρίσεων.  

Εκεί ο θεραπευτής έχει την ικανότητα να σε κατευθύνει ώστε η προσοχή σου να στραφεί στο σώμα σου.  

Έχοντας το σώμα ως σημείο εστίασης έχεις τη δυνατότητα ταυτόχρονα με ασκήσεις αναπνοών να δώσεις την ευκαιρία στο μυαλό σου να ηρεμήσει.  

#4 Ασκήσεις αναπνοών  

Οι ασκήσεις αναπνοών είναι μέσο με το οποίο μπορείς να ελέγξεις τη ψυχική σου κατάσταση αλλά και τη φυσική.  

Η αναπνοή μια από τις πιο κύριες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και  τροφοδοτεί τον εγκέφαλο αλλά και όλο το σώμα με οξυγόνο.  

Όσο καλύτερα τελείται αυτή η λειτουργία τόσο νιώθεις ευεξία, γεμίζεις θετική ενέργεια και απομακρύνεις τους γενεσιουργούς παράγοντες του άγχους.  

Η σύνδεση μεταξύ εγκεφάλου και σώματος φέρει θεραπευτικά αποτελέσματα, εφόσον νιώθεις βαθιά χαλάρωση, ξεκούραση και ηρεμία.  

 

#5 Η υπνοθεραπεία μπορεί να σε βοηθήσει αποτελεσματικά  

Η υπνοθεραπεία έχει τη δυνατότητα να σου δώσει ένα ισχυρότατο  όπλο κατά του άγχους και των κρίσεων πανικού.  

Σου διδάσκει πώς να έχεις τον έλεγχο, με ποιο τρόπο να εντοπίζεις την αφετηρία μιας κρίσης και τον τρόπο να σταθείς απέναντί της και να την αντιμετωπίσεις.  

Η διαχείριση και ο έλεγχος σε απομακρύνουν από τον φόβο.  

Ο υπνοθεραπευτής οδηγεί το υποσυνείδητό σου σε θετικές κατευθύνσεις και διδάσκει στο σώμα πως να συμπεριφέρεται κατά τη διάρκεια των κρίσεων.  

Αυτό δεν αποτελεί φυσικά γενικό πλαίσιο καθώς κάθε άτομο έχει τα δικά του βιώματα, τις δικές του πεποιθήσεις και αντιλήψεις.  

 Η δουλειά του υπνοθεραπευτή έγκειται στο να διαμορφώνει μια θεραπεία που να ανταποκρίνεται προσωπικά σε εσένα και στις δικές σου ιδιαιτερότητες. 

Επίσης ενδιαφέρον είναι και αυτό: Όλη η αλήθεια για την υπνοθεραπεία 

 

Με την υπνοθεραπεία άρα: 

  • Αποκτάς έλεγχο  
  • Νιώθεις ήρεμος και έτοιμος να αντιμετωπίσεις κάθε δύσκολη κατάσταση  

Ουσιαστικά ο υπνοθεραπευτής μπορεί να σε διδάξει τον τρόπο με τον οποίο θα υποδέχεσαι τις κρίσεις, τη στάση που θα τηρήσεις κατά τη διάρκεια και τον τρόπο με τον οποίο θα τις κάνεις να γίνουν παρελθόν.  

Όλα αυτά ενισχύονται από ασκήσεις και πρακτικές χαλάρωσης τα οποία θα εφαρμοστούν κατά τη συνεδρία.  

#6 Η yoga είναι ακόμη μια λύση  

Η yoga μπορεί να σε επικεντρώνει στον εσωτερικό σου κόσμο. Σε συνδέει με αυτόν.  

Με τη yoga δεν λύνεις το πρόβλημα αν δεν βρεις πρώτα την αιτία.  

Συνδέει τα συναισθήματα με το σώμα, μπορεί να σου δώσει ισορροπία και γαλήνη.  

Σε όλα αυτά βασικό ρόλο παίζει η αναπνοή. Συνήθως όταν τρομάζουμε ή φοβόμαστε η αναπνοή γίνεται κοφτή και ρηχή.  

Αλλάζει.  

Εκεί ακριβώς παρεμβαίνει η yoga για να σε ηρεμήσει. Τις στιγμές δηλαδή που νιώθεις πως ο τρόμος αρχίζει να παραλύει κάθε σου άμυνα, με την αναπνοή μπορείς να επαναφέρεις την κατάσταση στα φυσιολογικά επίπεδα.  

Αρκεί να βρεις κάποιον ειδικό δάσκαλο στη yoga που να συντονιστείς μαζί του και να σου διδάξει τον τρόπο.  

Διάβασε κι αυτό, σε ενδιαφέρει: Άλλαξε στάση ζωής με τη yoga 

11+1 αλλαγές  που θα σου συμβούν αν την προσθέσεις στην καθημερινότητά σου   

7# Μindfulness – ενσυνειδητότητα  

Η ενσυνειδότητα σε διδάσκει να ζεις το εδώ και το τώρα, να συντονίζεσαι με τη στιγμή και να μην χάνεσαι σε παρελθόν και μέλλον. Η επίγνωση της στιγμής είναι αυτή που θα σε βοηθήσει καταλυτικά να αντιμετωπίσεις τις κρίσεις και να σταθείς απέναντί τους.  

Συχνά ακούμε πως το άτομο που υποφέρει από αυτή την κατάσταση, νιώθει αβοήθητο και χωρίς καμία άμυνα.  

Η ενσυνειδητότητα μπορεί να αντιστρέψει αυτή την κατάσταση, να σου δώσει ένα χέρι από το οποίο μπορείς να κρατηθείς και να βρεις ηρεμία.  

Ο θεραπευτής σου διδάσκει ασκήσεις με τις οποίες μαθαίνεις να αποκτάς ξανά τον έλεγχο στη ζωή σου.  

Η καθημερινότητα σε κάνει πολλές στιγμές να χάνεις τον έλεγχο, να πιέζεσαι. 

Όμως πρέπει να συνεχίσεις. 

Το να έχεις τον έλεγχο για να μπορείς να επανακάμψεις και μπορέσεις να ανταποκριθείς σε οποιαδήποτε κατάσταση, πιο ψύχραιμα και αποτελεσματικά, είναι κάτι που θα στο προσφέρει η ενσυνειδητότητα. 

Στο Mandala Institute μπορούμε να σε βοηθήσουμε ολιστικά να αντιμετωπίσεις το πρόβλημα των κρίσεων πανικού.  

Ολιστικά σημαίνει ότι με ασκήσεις  

  • ενσυνειδητότητας 
  •  yoga 
  • Υπνοθεραπεία 
  • Ψυχοθεραπεία  

 Μπορούμε να προσαρμόσουμε ένα πρόγραμμα, ώστε να δώσεις τέλος σε αυτή την οδυνηρή κατάσταση. 

 Τίποτε δεν είναι δύσκολο αρκεί να το προσπαθήσεις και να θέλεις να προσφέρεις στον εαυτό σου, μια ζωή γεμάτη ηρεμία και χαρά.  

  Διάβασε κι αυτό: Mindfulness ή ενσυνειδητότητα 

Πάψε να ζεις στο παρελθόν και να ανησυχείς για το μέλλον 

Σε ενδιαφέρει: Mindfulness – Eνσυνειδητότητα 

 

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολούθησέ μας στο Facebook ,στο Instagram και στο Youtube ή συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας.