Η ευλυγισία και η ελαστικότητα στο σώμα είναι το ίδιο;  Σε τι βοηθάει η yoga να τα αποκτήσεις και τα δύο;  

71

Εκ πρώτης πρέπει να τονίσουμε πως όταν μιλάμε για ευλυγισία και ελαστικότητα μιλάμε για δύο διαφορετικά πράγματα.  

Όσον αφορά στην ελαστικότητα ξέρουμε όλοι πως  σημαίνει  το να μπορεί ένα υλικό να τεντωθεί και να επανέλθει. Άρα όταν μιλάμε για ευλυγισία στον άνθρωπο εννοούμε ακριβώς το ίδιο.  

Αν τώρα αναφερθούμε στην ευλυγισία εκεί ορίζουμε την έννοια στο να λυγίσει κάποιο υλικό χωρίς όμως να σπάσει.  

 Αν το μεταφέρουμε στο ανθρώπινο σώμα σημαίνει την ικανότητα να λυγίσει και να αποκτήσει ευκαμψία.

 

 

Αυτό που θα τονίσουμε είναι πως όταν κάποιος διαθέτει ευλυγισία δεν είναι απαραίτητο να διαθέτει ελαστικότητα.  

Κάποιος δηλαδή που μπορεί να τεντώσει τους μύες του σώματός του, τους τένοντες ίσως να μην διαθέτει ευκαμψία.  

Η ευκαμψία έχει να κάνει με τις αρθρώσεις και την κινητικότητά τους. 

 Άρα μπορούν κάποιες να μην κινούνται στο μέγιστο εύρος, με αποτέλεσμα το άτομο να μην εκτελεί όλες τις κινήσεις όπως θα έπρεπε.  

Έτσι  φτάσαμε σε ένα λογικό συμπέρασμα το οποίο μαρτυρά πως όταν μιλάμε  για ευλυγισία μιλάμε για μύες και όταν μιλάμε για ευκαμψία μιλάμε για αρθρώσεις.  

Είναι πολύ σημαντικό να αντιληφθούμε τη διαφορά ώστε να βοηθήσουμε κάποιον να βελτιωθεί σε αυτό που υστερεί.  

Διάβασε κι αυτό:Άλλαξε στάση ζωής με τη yoga 

 

Τι εννοούμε;  

Μα φυσικά για τη συμβολή της yoga στην επιτυχή βελτίωση και των δύο.  

Συχνά με ρωτάτε αν η yoga μπορεί να συμβάλλει στο να βελτιώσει κάποιος την κατάσταση του σώματός του και να την επαναφέρει στα φυσιολογικά επίπεδα. Αναμφίβολα αυτός ακριβώς είναι ένας από τους στόχους της.  

Ας εξετάσουμε τα οφέλη της yoga στην ευλυγισία και την ευκαμψία, αλλά πρώτα να μιλήσουμε για τις asanas οι οποίες ναι, μπορούν να σου τα προσφέρουν και τα δύο.  

Τι είναι asanas  

Η λέξη έχει σανσκριτική προέλευση και σημαίνει στάση.  

Για να καταλάβουμε καλύτερα εκτός από νοητική ευεξία που προσφέρουν οι asanas, μπορούν να συμβάλλουν και στη βελτίωση της ευλυγισίας αλλά και της ευκαμψίας του σώματος.  

 Θα αναφέρουμε μερικά από τα οφέλη της yoga στο σώμα: 

#1 Ενδυνάμωση των μυών  

Στη yoga το σώμα χρησιμοποιεί πλήθος μυϊκών ομάδων. Όσο περισσότερη εξάσκηση κάνεις τόσο περισσότεροι μυς συμμετέχουν, με αποτέλεσμα την εκγύμναση όλου του σώματος.  

Οι μύες γίνονται ελαστικοί και δυνατοί, χωρίς όμως να έχει την εικόνα του σώματος που γυμνάζεται με π.χ. με βάρη.  

Οι μύες χτίζονται φυσικά και το οπτικό αποτέλεσμα είναι ένα κορμί που η φυσική του κατάσταση είναι εξαιρετική.  

#2 Με τη yoga το σώμα αποκτά καλύτερη στήριξη  

Καθώς οι ραχιαίοι και οι κοιλιακοί μύες δυναμώνουν, το σώμα αποκτά καλύτερη στήριξη. Θα παρατηρήσεις πως το περπάτημά σου θα βελτιωθεί σημαντικά.  

 

 #3 Ενισχύεται η ισορροπία του σώματος  

Είναι εκπληκτικό πως η yoga συμβάλλει στην συνεργασία σώματος και νου. Τα αποτελέσματα αυτής της υπέροχης αρμονίας δίνουν στο σώμα καλύτερη ισορροπία η οποία είναι εμφανής. 

#4 Βοηθάει σε πόνους που νιώθουμε στη πλάτη  

Οι περισσότεροι λόγω εργασίας εμφανίζουμε προβλήματα με την πλάτη, που εκδηλώνονται με πόνους και ταλαιπωρία.  

Οι ασκήσεις yoga μπορούν να μειώσουν  τους  πόνους και να αποκτήσουμε καλύτερη αναπνοή, καθώς οι πνεύμονες δέχονται περισσότερο οξυγόνο.  

 

 

 

Πάμε τώρα να εξετάσουμε την ευλυγισία και την ελαστικότητα που προσφέρουν οι ασκήσεις της yoga 

Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν πως η yoga περιλαμβάνει ασκήσεις διατάσεων, μάλιστα ισχυρίζονται πως είναι το ίδιο. 

Λάθος. 

Οι διατάσεις στόχο έχουν να κάμψουν ή να τεντώσουν ένα μυ ώστε να βελτιωθεί η ελαστικότητα του σώματος και να επιτευχθεί ένας άριστος μυϊκός τόνος.  

Στη yoga επιτελείται μαζί με τις διατάσεις πνευματική καλλιέργεια και ανάπτυξη. Η ελαστικότητα που αποκτά το σώμα συμβάλλει στην ενδυνάμωση των μυών ενώ ταυτόχρονα νους και σώμα βρίσκονται σε απόλυτο συντονισμό.  

Για να επιτευχθεί ωστόσο η κινητικότητα στις αρθρώσεις βασική προϋπόθεση είναι να προηγηθεί η μυϊκή ευλυγισία.  

Άρα ευλυγισία και ευκαμψία έχουν κοινό παρονομαστή τη yoga, καθώς με τις ασκήσεις και τις asanas ενισχύονται άριστα και τα δύο. Υπάρχει μια ρήση η οποία μας λέει πως ό,τι δεν κινείται εξαφανίζεται.  

Κάνε αυτή την άσκηση:

Άρα αν σιγά σιγά βάλουμε το σώμα μας σε ένα είδος απραξίας οι μύες και οι αρθρώσεις θα “ξεχάσουν” πολλά και η ευλυγισία με την ευκαμψία σταδιακά θα πάψουν να υφίστανται. Αυτό δεν είναι κάτι ανώδυνο, ούτε κάτι που δεν θα παρατηρήσουμε.  

Το σώμα μας μιλάει, μας προειδοποιεί και οφείλουμε να το ακούσουμε και να εξυπηρετήσουμε τις ανάγκες του.  

Ένα σώμα με πόνους δεν μπορεί να υποστηρίξει την ποιότητα της ζωή που δικαιούμαστε.  

Επομένως απαιτείται δράση και κίνηση, παρόλο που οι καθημερινές συνήθειες επιτάσσουν να μετακινούμαστε μεταξύ καρέκλας γραφείου -κάθισμα αυτοκινήτου – καναπέ και κρεβατιού.   

 Τι μπορούμε να κάνουμε για να βελτιώσουμε την ευλυγισία και την ευκαμψία του σώματός μας;  

Παραπάνω αναλύσαμε τη διαφορά της ευλυγισίας και της ευκαμψίας.  

Τώρα θέλουμε να εξετάσουμε πως μπορούμε να αποκτήσουμε και τα δύο ώστε να απολαμβάνουμε τη ζωή χωρίς πόνους και με μεγαλύτερη ευεξία.  

Η απάντηση είναι μία και έχει το όνομα yoga.  

Φυσικά δεν εννοούμε να ξεκινήσεις σήμερα με τις πιο δύσκολες ασκήσεις. Αυτό θα δυσχεραίνει ακόμη περισσότερο την ήδη επιβαρυμένη κατάσταση του σώματός σου.  

Χρειάζεται σταδιακή ένταξη.  

Μικρά βήματα που θα στο τέλος θα μας δώσουν αποτελέσματα.  

Αν π.χ. δεν μπορείς να αγγίξεις τα δάχτυλα των ποδιών σου, μην προσπαθείς από τις πρώτες φορές να το πετύχεις.  

Άδικος ο κόπος και μάλλον οι πιθανότητες να τραυματιστείς θα είναι μεγάλες.  

Φτάσε μέχρι εκεί που το σώμα σου δεν θα διαμαρτυρηθεί. Μην το πιέζεις για κάτι παραπάνω. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα. 

Αυτό απαιτεί χρόνο και επιμέλεια.  

Τα άλλα θα λειτουργήσουν ως πυροτεχνήματα που θα τα εφαρμόσεις για ελάχιστο χρόνο και θα τα εγκαταλείψεις πολύ εύκολα με ωραιότατες δικαιολογίες.  

 

 

 

Η yoga  όπως και πολλά πράγματα στη ζωή μας, απαιτεί συνέχεια και συνέπεια.  

Αν όμως καταφέρεις να την εντάξεις στο πρόγραμμά σου, τότε θα είσαι ευγνώμων για αυτή σου την απόφαση.  

Φυσικά τίποτε δεν πρέπει να γίνεται χωρίς την καθοδήγηση ειδικού, ο οποίος θα αποφασίζει για το πρόγραμμα που θα ακολουθείς και για τις ασκήσεις.  

Σε καμία περίπτωση δεν εκτελούμε μόνοι μας ένα πρόγραμμα που τυχαία βρήκαμε οπουδήποτε.  

Αυτό εγκυμονεί κινδύνους.  

 Η yoga διδάσκεται δεν την μαθαίνεις με το να βλέπεις και να εκτελείς.  

Υπάρχουν διάφοροι τύποι γιόγκα όπως η χάθα γιόγκα, η επανορθωτική γιόγκα, η power yoga, κ.λπ. Ανάλογα με το είδος που θα επιλέξει ο εκπαιδευτής ο οποίος επικεντρώνεται στον συνδυασμό χαλάρωσης σώματος και νου, θα φτάνουμε στους στόχους που θα μας  επιτρέψουν να έχουμε την καλύτερη σύνδεση σώματος και νου.  

Όπως καταλαβαίνουμε η yoga είναι κάτι πολύ περισσότερο από διατάσεις. Μας βοηθά να αναπτυχθούμε σωματικά, ψυχικά, πνευματικά.  

 

 

 

Η ευλυγισία και η ευκαμψία μπορούν να αναπτυχθούν και με άλλα είδη προπόνησης. Αυτό όμως που σου προσφέρει η yoga δεν το βρίσκεις πουθενά.  

Κι αυτό γιατί κινητήριος μοχλός της, αποτελεί ο στόχος στο να διατηρηθεί το σώμα στη φυσική του κατάσταση αλλά ταυτόχρονα να απομακρυνθούν παράγοντες όπως το άγχος, η πίεση, το στρες. 

Παράγοντες που δρουν ανασταλτικά στη θέλησή μας να ζήσουμε μια ποιοτική ζωή απομακρυσμένη από ανησυχίες φόβους και αρνητικά συναισθήματα.  

Οι διατάσεις γίνονται έχοντας κατά νου ότι θα βελτιωθεί η στάση του σώματος ή θα χαλαρώσει τους μύες μετά από μια βαριά 

Αν σου άρεσε το άρθρο διάβασε και αυτό: Άσκηση Yoga Psychology / Transpersonal Psychotherapy 

 

Στο Μandala Istitute μπορούμε να σε βοηθήσουμε να ξεκινήσεις την εποικοδομητική σου σχέση με τη yoga. 

Σου κάνουμε ΔΩΡΟ την πρώτη συνεδρία για να γνωρίσεις τη yoga. 

 Επικοινώνησε μαζί μας και ξεκινάμε το μαγικό ταξίδι.   

Για περισσότερα άρθρα και συμβουλές περιηγήσου στην ιστοσελίδα μας, ακολούθησε μας 

στο Facebook ,στο Instagram και στο Youtube.